Trollingcenter

lördag 26 december 2009

Snö snö snö snö

Vet inte hur jag ska sammanfatta denna fisketur,sck.
Började redan i hamnen,trodde jag fått ordning på inställningarna till mitt nya plotter,men inte.
Gps modulen svarar inte står det även denna tur,vad fan e felet?
Jaja bara å köra ändå men den hade kommit till användning idag ute på sjön.
Snön vräkte ner i massor i stort sett hela dagen vi fiskade. Sen hände nått konstigt när jag höll på att spänna linan när sista spöt var riggat å klart. Såg att det djupaste spöt löste ur å jag sa faan nu löste det ur av sig själv för jag såg inget spögung. Ok tänkte jag bara rigga om allt igen å började veva,faan va tungt det var å då menar jag riktigt tungt. Det är ju fisk på skrek jag till Robin,eller nä det är det inte. Men när jag vevat in tills det var ca 23fot kvar hände ingenting. Det var som att sitta fast i botten,jag började plundra alla spön medans jag gjorde det knarrade det till i rullen med jämna mellanrum. Kändes hellustigt,tänkte att flashern gått in i det andra djupaste spö på riggen men då borde det ju gunga till om den trasslat in sig i den linan. Sen vet jag inte om vi inte höll kursen på båten men linan vandrade i sidled. När jag hade ett spö kvar å plundra såg jag hur det släppte på det andra spöt,kan ha varit en riktigt grov fisk eller trassel vad vet jag,det får jag aldrig veta. Tar nya tag i lite bättre väder nästa gång.
Tack Gesse för en bra tävling,fast att vi inte fick nått i båten

Perra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar